Ta ansvar, Mads Hansen!

  • 25.07.2018, 11:29

Jeg vil starte dette innlegget med si at jeg ikke er noen 'hater'. Jeg har ingenting imot Mads Hansen, og skal rlig innrmme at lten hans om sommerkroppen har gtt et par ganger over anlegget i bilen. Dette er ikke et blogginnlegg skrevet for yppe til drama eller fremstille Mads p en negativ mte, men et innlegg skrevet i hp om at Mads kan g litt i seg selv, tenke over egen oppfrsel og innse at han kanskje har gtt litt over streken nr det gjelder henge ut og latterliggjre andre mennesker. Isabel Raad har tidligere gtt ut i media og sagt at hun n har komplekser for rumpa si etter at Mads gjorde narr av den, og i gr publiserte Anna Rasmussen en videoblogg der hun sitter og grter fordi hun er s lei seg for det Mads har skrevet om henne. Nr menneskene han gjr narr av, reagerer s sterkt, har det faktisk gtt for langt. Da er det ikke morsomt lengre, og det kamuflere det som 'humor' blir i beste fall bare en smakls mte vri seg unna ansvar p. Derfor vil jeg dele med dere en kommentar jeg la igjen p profilen hans i gr kveld, under dette bildet.
 

 

__________________________________________________________________________________________________

@Mads_hansen11, du som selv har barn burde g foran med et godt eksempel og lre dem vre snille mot andre mennesker, selv om de kanskje gjr ting man ikke alltid er enig i. Isteden sitter du og fronter en "det er ok gjre narr av andre mennesker"-holdning, noe som rett og slett bare er trist se. Trist, fordi det vitner om at du aldri helt gikk videre etter ungdomsskolen og fremdeles har mentaliteten til en hormonell guttunge som tror det aller viktigste i verden er beholde populariteten sin ved henge ut og hnflire av andre mennesker.

Jeg regner med du kommer til klinke til med en latterlig respons a la "plastikk smelter i varmen", "dukker kan ikke snakke" eller noe annet som gr p utseendet mitt og inneholder en drlig skjult "jeg er bedre enn deg for jeg har ikke operert meg"-holdning. Vel, jeg har operert meg; jeg har silikonpupper. Nei, jeg skammer meg ikke. Jeg vet nemlig at man ikke blir et drlig menneske av ha lagt seg under kniven. Like lite som man blir et bra menneske av ikke ha gjort det. Hvor bra eller drlig person man er, har gjre med hvordan man oppfrer seg.

Verken Anna Rasmussen eller Isabel Raad har gjort deg noe vondt, men likevel har du hengt ut begge to. Flere blir det nok ogs, for det henge ut populre mennesker er den enkleste mten bli lagt merke til p. Kan du ikke f oppmerksomhet uten ty til latterliggjring, s behold heller verdigheten din og la vre.

Jo, jeg vet; "det er jo bare humor". Vel, forskjellen p en god og en drlig komiker er at en god komiker ikke trenger gjre narr av andre mennesker for vre morsom. Og.. Er det egentlig "humor" nr den som gjres narr av blir s lei seg at hun sitter og grter? Nei, da er det bare slemt. 

Vr en mann, ta ansvar og beklag deg ovenfor Anna. Bare en guttunge fortsetter nr han ser at det srer.

25 Kommentarer

Marthe Christine

25.07.2018 kl. 12:00
Genialt skrevet, digget lese dette og mten du er direkte p. Liker ikke oppfrselen hans selv, blir direkte kvalm av slik oppfrsel.

livingdoll

25.07.2018 kl. 14:02
Marthe Christine: Takk for det :)

Trine

25.07.2018 kl. 12:31
Nr man fronter kosmetisk operasjoner og i tillegg reklamerer for dem, m en tle hre at det en gjr ikke er greit.

livingdoll

25.07.2018 kl. 14:02
Trine: Selvflgelig, men M man absolutt si ifra (hvorfor?) s kan man ta det opp med vedkommende privat p en saklig mte, istedenfor latterliggjre dem i sosiale medier. For fronte mobbing er faktisk hakket verre enn fronte kosmetiske operasjoner, spr du meg.

25.07.2018 kl. 12:38
Men du mener det er greit bruke barna sine for tjene penger? Greit legge ut tusenvis av bilder fra oppveksten til barna sine s hele verden kan se dem? Akkurat her er jeg enig med Mads Hansen, og jeg tror veldig mange ikke helt forstr poenget med innlegget hans og mener han er ''sjalu'' og ''mobber'' :)

livingdoll

25.07.2018 kl. 13:59
Anonym: Jeg tror ingen synes det er greit "bruke" barna sine for tjene penger. Har man et problem med det, kan man kontakte Anna (eller andre) privat og si hva man mener (om man n skulle ha behov for legge seg borti det). Men henge henne (eller rettere sagt datteren hennes) ut i sosiale medier og gjre narr, er faktisk minst like ille.

Du sier du tror veldig mange ikke forstr poenget til Mads. Jeg er en av dem. Jeg forstr ikke poenget med poste bilde av Annas datter for henge henne ut, fremfor kontakte Anna privat og ha en voksen, saklig samtale. Jeg forstr heller ikke poenget med gjre narr av Isabel Raad, Stina Bakken eller andre som Mads Hansen har hengt ut. Det virker ikke p meg som om Mads har noe poeng i det han gjr - han vil bare f oppmerksomhet ved gjre narr av andre. God, gammeldags mobbeoppfrsel, rett og slett.

25.07.2018 kl. 14:13
Barnevernet har vrt koblet inn der, og etter det ble det plutselig stopp med bilder av barna. Og selvflgelig har det en sammenheng. Hun har jo faktisk tjent penger p barne ved legge ut bilder. Det vet hun jo ogs selv. Da nytter det faktisk ikke leke offer etterp. Tenk p alle de pedofilene som er der ute og hva de bruker de bildene til. Noen som

Ogs gjr at de kan finne p oppske barna. Det er en stygg bakside ved legge ut bilder av barn p nett uansett. verre er det nr det blir gjort for tjene penger p de.

livingdoll

25.07.2018 kl. 16:23
Anonym: hva har dette med Mads gjre? Han har jo faktisk postet bilde av Michelle for "ta" Anna..

25.07.2018 kl. 14:54
N m jeg rlig innrmme at jeg nok ikke har ftt med meg alt. Samtdiigs ser jeg ikke noe galt i det som du har delt her. Jeg synes ikke det er greit at barna blir eksponert p den mten, absolutt ikke og jeg tror faktisk at dete kan vre belastende for lille Michelle.

Jeg m ogs si at jeg synes det er bra at Mads fronter alle disse opperasjonene som gjres. Mange bloggere er med p delgge unge mennesker sitt liv, fordi de ikke klarer bli s fin og flott som mange bloggeres meninger er at man m vre. Det er ogs en helt gal holdning i dette landet at nr noen har tatt en slankeopperasjon, s nr de gr ned i vekt, s fr de hre, s flink du er. Hva er dem flink med? En hver oppegende person skjnner at det har ingenting med vre flink, fordi en ikke klarer f ned noe srlig med mat og nr man ikke fr i seg kalorier s raser man ned i vekt. Vi m f slutt p at annen hver nordmann legger seg under kniven for bli slank, eller for f store pupper, eller jevne ut en rynke, eller fjerne litt hud, som ingen andre enn den som har det.

Nei, all honr til Mads, som virkelig trr st i stormen og tenke p alle disse unge som blir trykket ned av diveres bloggere. Hper at han nr inn til noen og at de kan g med hode hyt hevet og i alle fall tenke jeg er naturlig, jeg trenger ikke gjre meg til, for f et godt liv.

livingdoll

25.07.2018 kl. 16:22
Anonym: nevn EN blogger som har sagt at leserne deres M se ut snn og snn? Nevn n! Det legge seg under kniven fordi man selv ikke liker sitt eget utseende, er p ingen mte det samme som si at andre ogs m gjre det.

Nei, vi m ikke f slutt p mennesker som legger seg under kniven. Det disse menneskene gjr gr ikke ut over andre enn dem selv, s det er ikke noe verken du, jeg eller andre har grunn til legge oss borti. Ingen tar skade av at Isabel opererer seg til strre rumpe eller at Sophie gjr nesa si mindre.

Det er ikke bloggernes utseende eller operasjoner som delegger folks liv. Det som faktisk delegger folks liv og gjr at de ofte legger seg under kniven, er slik oppfrsel som Mads holder p med, alts latterliggjre andres utseende.

All honnr til Mads, 34 r gammel mann som poster bilde av ei syv r gammel jente og latterliggjr henne fordi han misliker mora hennes pga en blogg? Nei, vet du hva!

Joachim

25.07.2018 kl. 21:09
Det er greit sende barn p 10 rs skole utdanning for at de skal f seg en jobb. Men bruke de til tjene penger skal liksom ikke vre greit? Det er vel opptil barnet bestemme det?

Og nr det gjelder opperasjoner. Det er bare en mte vre forskjellig p og akkurat n trenger vi flere som trr vre forskjellig for jeg begynner bli lei av at alle dere er s latterlig like.

Fred og rettferdighet

Sinnekontroll og rlighet

Jenteoslo

25.07.2018 kl. 22:01
En ting til. Mads Hansen er gift, og han har hatt sex med venninna mi, hun er 00er, 18 r. For en utro manipulerende drittsekk (han alts).

Anna

26.07.2018 kl. 00:04
Det handler ikke om hva Raad eller Rasmussen har gjort mot Mads. Det handler om hva de henholdsvis indirekte gjr mot sine usikre, yngre lesere og sine egne barn.

livingdoll

26.07.2018 kl. 10:14
Anna: og hva gjr Mads, da? Jo, oppfordrer til gjre narr av folk man ikke liker, til et punkt hvor de sitter og grter eller utvikler komplekser. P hvilken mte er det bedre?

Ole

26.07.2018 kl. 00:34
Kan du ikke legge ut youtube videoer? hadde vrt gy:D

livingdoll

26.07.2018 kl. 10:14
Ole: kanskje det:)

26.07.2018 kl. 01:10
Sttter ikke Anna overhodet. Man kan se selv p Bloggerne hvor kvalmt hun oppfrer seg, tvinger barna som tydelig er lei av bli tatt tusen bilder av til st i ro til hun fr det perfekte bildet for legge ut p bloggen. Overkjrer Jan totalt og bruker han som en drmatte. Rakker ned p og slenger dritt om andre bloggere fordi hun ikke vant en bloggpris. Michelle og de andre barna skjnner ikke dette enda, og ingen vet hvor belastende dette kan bli for dem i senere tid. En s heftig overeksponering av barn er ikke greit! Hva skjer den dagen Michelle plutselig sier mamma, jeg vil ikke ha bilder av meg p bloggen din mer. Jo, da kommer det til rable for Anna, gr i konomisk panikk og deretter bruker de to andre ungene for alt det er verdt. Alle har rett til et privatliv, det gjelder ogs barn.

livingdoll

26.07.2018 kl. 10:17
Anonym: ser ikke hva denne kommentaren har med innlegget gjre. Det er ikke snakk om at man m sttte Anna. Det er overhodet ikke det saken gr p. Du kan vre imot alt Anna gjr, men betyr det dermed at det er ok at en 34 r gammel mann poster et bilde av datteren hennes p Instagram og gjr narr av dem begge to?

27.07.2018 kl. 01:23
Han gjr ikke narr av Michelle, det var en repost fra Anna sin insta. Han satt bare fingeren p hva realiteten KAN bli om hun fortsetter slik som n. Og den videoen der hun grter? Spar meg. Hvorfor ikke sende den til Mads personlig, istedet for poste det p bloggen sin? Jo, hun sier selv at hun ikke tjener like mye p bloggen sin som fr og stresser over det. Da tar man noen drastiske tiltak. Man m kunne st for egne valg. Kroppshetset gjr at jeg ikke har respekt for han, MEN han har noen gode poeng. Som kanskje bare burde blitt formidlet p en mer respektfull og ydmyk mte.

livingdoll

27.07.2018 kl. 12:52
Anonym: Jeg vet godt at bildet var en repost fra Anna sin instagram, men det er fremdeles et bilde av datteren hennes, hvor han tillegger henne tanker / nsker. Jeg vet ikke om du har barn, anonym, men la oss anta det. La oss anta at du postet et bilde av barnet ditt p instagram. Ville det da vrt ok om noen tok et skjermbilde av bildet ditt og postet det p sin egen profil? Nei, det ville det ikke. Om vedkommende attptil hadde vrt frekk nok til tillegge barnet ditt tanker / nsker / meninger...?

Linn

27.07.2018 kl. 09:51
Jeg er enig med deg nr det gjelder mobbing p nett, det er en uting og derfor skjnner jeg at du reagerer p Mads Hansen, men du skyter deg selv i foten nr du selv begynner mobbe, latterliggjre og komme med antagelser om de negative tingene han kommer til skrive til deg (noe jeg regner med han ikke har gjort). Du skal ha kudos for at du ikke dro inn tredjeparter, men utover det er det ikke store forskjellen p deg og han.

"Trist, fordi det vitner om at du aldri helt gikk videre etter ungdomsskolen og fremdeles har mentaliteten til en hormonell guttunge som tror det aller viktigste i verden er beholde populariteten sin ved henge ut og hnflire av andre mennesker."- Denne uttalelsen er vel minst like stygg som den han skrev til Anna.

Skal du bli tatt serist i en debatt om nettmobbing, m du faktisk klare unng bruke samme metodene som de du kritiserer.

livingdoll

27.07.2018 kl. 12:47
Linn: "men du skyter deg selv i foten nr du selv begynner mobbe, latterliggjre" ..Nyaktig hva er det jeg har sagt som kan kategoriseres som mobbing eller latterliggjring?

""Trist, fordi det vitner om at du aldri helt gikk videre etter ungdomsskolen og fremdeles har mentaliteten til en hormonell guttunge som tror det aller viktigste i verden er beholde populariteten sin ved henge ut og hnflire av andre mennesker."- Denne uttalelsen er vel minst like stygg som den han skrev til Anna" ... Problemet er ikke at han skrev til Anna, men at han tok et bilde av datteren hennes, postet det p instagram, og tilla henne tanker / nsker hun selv aldri har gitt utrykk for, i et forsk p sre / gjre narr av moren hennes. poste bilder av en syv r gammel jentunge og tillegge henne meninger for sre moren - DET gjr man bare ikke. Dette er ikke bare et slag under beltestedet for Annas del, men det er jo ogs en direkte uthenging av lille Michelle, som er helt uskyldig oppi det hele. Jeg mener ikke at det jeg skrev er p samme niv som poste bilder av noens barn med hensikter om henge ut, men det er n meg. Om du er uenig, helt ok. Det fr i s fall vre din mening.

Nr det gjelder ting han faktisk har sagt, s mener jeg heller ikke at det jeg skrev er p samme niv. Jeg er litt krass, det innrmmer jeg, men med tanke p at det stygge han har sagt til Isabel Raad (du fr en ganske grei oversiktig over hvor dry han faktisk er om du leser dette blogginnlegget: http://sraad.blogg.no/1532599014_norges_strste_mobber.html) s synes jeg egentlig det jeg skrev om mentaliteten hans bare er blbr i forhold, og faktisk helt p sin plass.

27.07.2018 kl. 22:03
Jeg synes oppriktig at toppbloggerne skal ta seg en bolle hos psykolog. Nr man velger frivillig vre en offentlig rolle, s er man bare ndt til se bort ifra alt skriverier (bde positivt og negativt)

Jeg synes bde Isabel og Anna melker Mads-kua s til de grader, som de ALLTID gjr nr det oppstr konflikter.

Det er veldig f som har noe godt si om begge profiler, og det har dem fint lagt opp til selv. Hvis de ikke tler dritsnakk s er de ndt til si opp stillingen sin. S enkelt er det faktisk. Problemet er at de er blitt vant til at pengene detter ut av rva p dem.

livingdoll

27.07.2018 kl. 22:23
Anonym: mobbing er aldri greit, uansett hvor offentlig person man enn er. Det er ikke bloggerne som trenger hjelp av psykolog, men dem som sttter Mads i oppfrselen hans, klapper i hendene og gir tommel opp til mobbing, hets, latterliggjring og sjikane av mennesker som har vrt veldig pne om ting som depresjoner, spiseforstyrrelser o.l.

28.07.2018 kl. 03:41
Er man dum nok til poste flere tusen bilder av ungene sine p nett, s m man kunne tenke s langt at det finnes utrolig mange creeps som har tatt screenshot av bildene og bruker de til andre langt verre ting enn det Mads gjr.. Det gjelder forsvidt alle foreldre og ikke bare Anna, er jo faktisk litt utrolig at voksne mennesker ikke har mer nettvett enn som s. Jeg f.eks liker ikke barn, og ofrer ikke bilder av andre sine snrrunger et blikk om jeg scroller p insta. Men s har du folk som er det motsatte av meg ogs, ekle mennesker som lagrer bilder av barn til sitt eget perverse bruk. Og med Anna som har spass mange flgere, er sjansen for slike tilfeller minst 5-dobblet. Blir helt kvalm av tanken.

Skriv en ny kommentar

Om meg

Kontakt

livingdoll.blogg@hotmail.com

Sk i bloggen

18.535 flgere p bloglovin


Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits Steg 4: Legg inn koder for kategori og arkiv